Sunday, April 22, 2012

Sunday

It's the 22th of the month and I can hardly believe it's about the end of the month already. I had a rather rushed day. It started with waking up in the middle of the night with the gray cat doing the weird "yelling" he has been doing in the past few months. He grabs a shoe, or sometimes socks or caps but usually a shoe and carries it in his mouth and lays it in the living room. I sense it's like he's playing make believe in which he has got a big fat bird and he is giving to us as a gift. As soon as he lays that shoe in the floor he makes "that noise." Perhaps that loud noise is a celebration noise of some sort. Well, whatever it is I can tell anyone that I do not appreciate it at 3:15 AM. After that I couldn't go to back to sleep for hours. My breakfast went wrong when my cinnamon roll didn't raise as well as it should had. It was flat and hard. I decided to warm up the caramel sauce in the microwave to spread over the roll but it turned into something that looked like molasses. The sauce it's sugar free sooo...anyway... I was a bit late. The clothing I chose seemed terribly wrong and there was no time to change it. I looked large in places where I am not so believe me those were not the clothing for today. Both sinuses were feeling as if I had two tampons inside each sinus! Ouchy! I was feeling the stuffed sinus, eating the weird roll and looking at the paranoid cat while I suck my belly closer to my spine in order to look better in these clothing.  Mercy!

Portuguese : É o 22 do mês e eu mal posso acreditar que é sobre o fim do mês . Eu tive um dia bastante apressado. Tudo começou com a acordar no meio da noite com o gato cinzento fazendo o estranho "gritando" ele vem fazendo nos últimos meses. Ele pega um sapato, ou às vezes meias ou bonés, mas geralmente um sapato e leva-o na boca e coloca-o na sala de estar. Eu sinto que é como ele está jogando em fazer crer que ele tem um pássaro grande e gordo, e ele está dando para nós como um presente. Assim que ele estabelece que o sapato no chão, ele faz "esse barulho". Talvez esse barulho é um barulho celebração de algum tipo. Bem, seja lá o que é que eu posso dizer a ninguém que eu não aprecio isso às 3:15 AM. Depois que eu não poderia voltar a dormir por horas. Meu café da manhã deu errado quando o meu pao de canela não saiu bem como devia. Decidi esquentar a calda de caramelo no microondas para espalhar sobre o pao, mas se transformou em algo que parecia melaço. A calda de caramelo nao tem acucar... de qualquer maneira ... Eu estava atrazada. A roupa que eu escolhi parecia terrivelmente errada e não havia tempo para mudar isso. Fiquei gorda em lugares onde não estou com aquela roupa. Então pensei que aquelas não eram as roupas para hoje. Dores no nariz devido a alergias. Eu com dores na face devido a alergias, comendo o pao estranho e olhando para o gato paranóico enquanto eu encolhia minha barriga mais perto da minha coluna, a fim de parecer melhor nessas roupas. Misericórdia!
The rest of the day went fine, thank goodness! I went out to the house of one of the ladies from church to get some rhubarb. After mentioning that I like rhubarb I have so many people offering me rhubarb. They're such wonderful and generous people. That's one of those great things of being in a small town.  I love to see the fresh young leaves of the trees in the Spring. That green is light with some sort of transparency that makes it so gentle with some sort of a lullaby feeling.
The sunset was so pretty! It was fun to catch the sun shining in the those branches way in the top of the trees. Lilacs looked so pretty and the aroma seems more intensified at the end of the day.

O resto do dia saiu bem, Fui pra casa de uma senhora da igreja que min convidou pra min da uma verdura que ela tem e tambem o rhubarb.Adoro rhubarb! Desde que eu falei que gosto de rhubarb que varias delas se ofereceram pra min da rhubarb. Essa e uma das coisas boas de estar em uma cidade pequena. Pessoa boas e generosas. Tambem gosto de ver as folhas novinhas que estao crescendo nas arvores agora na primavera. O sol  al entardecer e muito lindo. Ver os raios do sol entre os ramos da arvore e bem divertido. As flores to Lilas estao bem floridas nesse tempo e o perfume se espalha ao todo redor.
I couldn't help and cut some of it put on a vase with water! I ask the tree for forgiviness to the transgression of just cutting it's branches like that. I also tell the lilacs that I waited for those blossoms anxiously!

2 comments :

  1. Sorry for making this long. I wanted to include lots of photos :)

    ReplyDelete
  2. Misericória! O seu dia começou mal, mas ainda bem q o resto do dia foi legal.

    ReplyDelete