Monday, June 11, 2012

Nice cool day today here in the Dakota! It's a bit windy though. The people around town are saying that we need rain. I presume the crops are in need and looking at the lawn in front and back of the house I can see they need rain indeed. We have an automatic sprinkler but the lawn looks better with the rain.
I made a scarf a couple of weeks ago with some yarn I got when I was in Iowa. I presume my internet friend Andi would be proud of me. Her blog here: http://mysistersknitter.typepad.com/ and also Francesca at http://www.fuoriborgo.com/fuoriborgo/2012/06/catching-up-on-spring.html

E um dia mais friozinho aqui na Dakota do Sul. Esta entretando bem ventoso. As pessoas da cidade estao comentando como precisamos de chuva. Nossa grama ta bem seca e amarela entao eu tambem espero chuva. Eu fiz um cachecol e minha amiga Andi da internet deve estar feliz de ver porque ela e uma pessoa que faz muito crochet e tricot.



I have a nice terra cota pot with some herbs that I have now outdoors but will bring indoors when cold weather cames. Plantei varias ervas num jarro terra cota e espero trazer pra dentro de casa quando no Outono, porque se deixamos la fora morre com o frio. Essas ervas sao deliciosas quando se faz varios pratos. Tenho oregano, tomilho,alecrim,basilico.



Our daughter will get married soon and she wants one of those signs that said "Thank you" in order to create a photo that will be used for her Thank-you note. I decided to be creative and painted a piece of old board with the words. I seen some photos in pinterest so I did this free hand and gave my own twist to it. Husband had his opinion in how the end of the words should be. Nossa filha vai se casar e estou fazendo uma placa que diz "muito obrigado" pra dai tirar uma foto com a placa e mandar as pessoas.




It has been a good Spring so far. I have been quite busy planning and preparing for the daughter's wedding.
I pray each of you are enjoying your Spring and may it be a wonderful and blessed time of the year for each one of you. I will include here photos of our flowers. A primavaera tem sido bonita e nao esta tao acalorada ainda. Espero que este tempo do ano seja um tempo abencoado pra cada um de voces. Tenho algumas fotos de minhas flores e horta.





I got two of those and they seem to be doing well.


The garden is growing pretty well.






9 comments :

  1. Your plants look as if they are doing well, how talented you are to be able to do that artwork for your daughter. Thankyou for your support of my blog it is appreciated.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love plants! I enjoy your blog so much, I have the love for Italy since High School and feed the dream of some day to travel there for a visit. I appreciate your visits as well!

      Delete
  2. Olá Angela, já estava sentindo falta de ver suas flores. Tenho andado ocupada tentando cuidar de meu jardim, gosto de aproveitar ao máximo essa época do ano que nos permite ficar ao ar livre.
    The scarf you made looks very pretty, you are so talented.
    A única erva que eu planto é a cebolinha - adoro!!!!

    Um grande beijo minha amiga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aproveite bem a primavera! Imagino que suas plantas devem estar lindas! Muito obrigada Regina!!
      Cebolinha?? Humm dentro de uma salada de batata e excelente!
      Bjs!!

      Delete
  3. Very nice crochet stitch for that scarf! I wish I could send you some of our rain to you, plants do need rain (and sunshine!) to thrive. I can imagine how exciting it must be to be involved in the planning and making of your daughter's wedding - you must have a very close and good relationship!

    ReplyDelete
  4. Congratulations on your daughters upcoming wedding. I hope all goes smoothly.

    ReplyDelete
  5. How wonderful to be busy planning an event such as your daughter's wedding! That is the best.
    I am loving that scarf you are working on. It is beautiful! Thank you for mentioning me. That is a huge compliment coming from you. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Andi! You are a very appreciative and loving person. I adore all your work.

      Delete