Saturday, March 30, 2013

Happy Easter 2013

 At this part of the country and living in the middle of nowhere I payed over $10 dollars for just 5 tulips. I left at the coffee table and this morning I found all the flowers in the floor. We have cats and I imagined what happened. I saved the poor flowers and gave them a place in the middle of kitchen table. When I left the house I thought about a bouquet of tulips but the florist told me that he sells them individually and given the price it's a good thing. Perhaps where you live flowers are in good price but it is expensive here. I understand it though since we are far from every thing. I made an orange cake in honor of Easter, Spring and sunshine. It is easy and it's done mostly in the blender. The cake is nice and light, fluffy and delicious with a herbal tea. Wishing a happy Easter to everyone!!
Encontrei minhas tulipas no chao hoje de manha. Os tres gatos trabalharam nisso. Aqui onde vivemos no meio do nada pra comprar flores e um pouco caro. Sai de casa pensando em comprar um bouquet de Tulipas mas com o precinho alto comprei so 5 , o florista min falou que esta vendendo cada uma individualmente. Salvei as tulipas e coloquei em cima da mesa dessa vez.
A receita pra o bolo esta aqui
The recipe is in Portuguese, if you would like it send me a note so I may send it to you via e-mail.

Beautiful decor for an Easter table for two . Uma linda decor pra mesa de Pascoa.
Cute craft ideas for Easter .     Linda idea atraves de Marion -  pra Pascoa
Que tenham um lindo fim de semana.

Angela



13 comments :

  1. Bom dia!

    Feliz Páscoa!

    Angela, vou confessar, desde que gatos dos vizinhos começaram a invadir meu quintal para comer os passarinhos que eu alimento eu passei a não gostar de gatos, e estou procurando um jeito de mantê-los fora de minha casa.

    Sua mesa está linda e esse bolo de laranja parece muito gostoso, yummy, yummy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada Regina. Pois e, aqui temos tres gatos, um do marido, um do filho e outra da filha ate que ela volte da India onde mora. Se fosse por min nao haveria gatos dentro de casa. Eu acho eles lindos mas e melhor te-los fora da casa. Sao um problemas com passaros pois e o instinto que Deus lhes deu. Muito obrigada e Deus te proteja na viagem!!

      Delete
  2. Oi Angela.
    Vim te desejar uma Feliz Páscoa, o bolo tá com uma carinha ótima, bolo é um dos meus pecados, simplesmente adoro.
    Bjs.
    Silvia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silvia, muito obrigada querida!!

      Delete
  3. I would like the recipe it looks so good castawaysofyesterday@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I just sent you the recipe. Hope you will enjoy it! Thanks for the visit and comment!

      Delete
  4. OLà Angela
    esse bolo parece uma delicia !!
    eu gosto de aminais domésticos, mas prefiro na casa dos outros rsrs
    aqui em casa nao quero nenhum, tenho um cachorro,mas vive no jardim,e nunca coloca a patinha em casa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boa idea!! Eu nao gosto de gatos dentro de casa mas o homem da casa gosta entao ai vai. Obrigada pela visita Edna!

      Delete
  5. Flowers are expensive where I live, too, Angela. I read about others buying bunches of beautiful tulips at Trader Joe's for $5 and am so envious! Yours are so pretty. I love your little bunnies, too. You have your comment email set to no-reply, so I'm answering the question you left on my craft room closet blog post here. (Hope you don't mind.) I buy Masonite at Lowes or Home Depot in an 8'x4' sheet (like plywood, but lighter and thinner.) If you bring your measurements, the store will cut it for you, or it's so thin it's easy to cut at home with a jigsaw or even a hand saw. Happy crafting, Angela!

    ReplyDelete
  6. Thank you for the information. I did not even know that I had it set to no-mail reply. I new at this blog thing and there is so much for me to learn yet. I may never learn at all. It is just a way to keep my mind active. Again thanks Laurel!!

    ReplyDelete
  7. What a shame your flowers were so expensive, they do look lovely though. I paid £1 for a bunch of daffodils this weekend, which will live for a week on the windowsill and brighten my day every time I look at them. Good value I think. Thankyou so much for your kind words and continuing support on my own blog, so much appreciated.

    ReplyDelete
  8. Nossa, que lindas essas tulipas! Eu acho tulipas fantásticas, simplesmente. Estão dentre as minhas flores preferidas. Aqui a gente consegue comprar plantadas em vasos, mas por bem poucas semanas ao longo do ano. São cultivadas em Holambra, em São Paulo. Abs.

    ReplyDelete
  9. Dear Angela, I've made my blog private. I'd like to invite you to read it, but I can't find your email to send you the invite. Please email me at elisa129@gmail.com so I can send you an invite. =)

    ReplyDelete