Thursday, July 11, 2013

Lazy Summer Days


  
I don't know who invented the phrase "Lazy Summer days" for it has not been very lazy. Wish I could just sit by the beach and sip cold drinks. There has been gardening, cleaning, and parties to go. I still need to take out all curtains to wash. I also have some herbs that needs to be removed from the garden and hang to dry. Summer is passing rather quickly. I got a few vintage crochet doilies from my mom-in-law. Some were a bit yellowish so I did some wash to bring a more sparkly white to them. I soaked first overnight in warm water with Oxi clean and then washed with some water and hydrogen peroxide. They look much better. Feeling craftsy so I made the heart in the photo. The lavender is from my little plant, Oh I love lavender! The small lavender soap is hand made, from a stand at a fair in Iowa.

Portuguese: Eu não sei quem inventou a expressão "dias de verão preguiçoso", pois não tem sido muito preguiçoso. Gostaria de poder apenas sentar-se junto à praia e saborear bebidas frias. Ha jardinagem, limpeza, e os festas que tenho que ir. Eu ainda preciso tirar todas as cortinas para lavar. Eu também tenho algumas ervas que precisa ser removida do jardim e pendurar para secar. O verão está passando rapidamente. Eu tenho alguns paninhos de crochê vintage que minha sogra min deu e alguns eram um pouco amarelados. Lavei bem pra fazer-los um branco mais brilhante. Eu coloquei todos uma noite enteira em água morna com um produto que se chama Oxi-cleane lavei depois com água e agua oxigenada.O da foto abaixo tinha uma mancha amarela grande e dificil de tirar. Eles se parecem bem melhor agora. Fiz o coração e a lavanda é da minha plantinha.





I love cherries and in this house there is always a bowl in the kitchen during season.
Adoramos cerejas e nessa casa sempre temos e acabei de lavar alguns bem geladinhas.
Sucos de frutas natural pra esse calor e uma coisa maravilhosa.Esse eu fiz com sprite, melancia, morangos e bananas.
Juices of natural fruits are wonderful for these hot Summer days!Never mind the blueberries, I have no idea what it's doing in this photo.


I have now to go to the garden and do my duties there. I love my small vegetable garden. It's therapeutic for me. Below a photo of my vegetable garden in the back part of the house.
Agora devo ir pra minha horta, adoro a hortinha que pra min e terapia! Desejo uma linda semana a todos. Uma foto da pequena horta de verduras no nosso quintal de atras da casa.
A pequena horta debaixo do pe de amoras. Tenho ai 6 tipos de verduras e tres hervas. 

You can see the small vegetable garden under the mulberry tree in the back yard. The lavender is doing well, hurray!

Acelga colorida! Todo ano plantamos porque todos aqui na nossa casa adoramos!
Chau!! Hasta luego!
Take care and enjoy your Summer. Let us know what you are doing in your lazy Summer days!
Hugs,
  Links:    Love these light blue bowls.
                            For the lovers of crochet--  lindo crochet 
           This dress - esse vestido.
                            This Brazilian man has a great voice - Luis
                            All the shawls that Andi can make - take a look here!
               
Angela

13 comments :

  1. I know the feeling Angela, there is never enough time for all the things we must do. And summer does go rather quickly so try to enjoy it while it is here. You did a very nice job cleaning those doilies. They look pretty white to me abd your little heart is adorable. Thanks for visiting me today. I appreciate your sweet words. The silver flatware you asked about was purchased at my local flea market. It is all mis-matched flatware which I have collected thry the years. They usually sell for a buck or less the piece. Not bad right? Again, thanks a bunch.

    Hugs,

    Janet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank for the visit and the info on the silver flatware. A buck a piece? Whau! That's wonderful! Keep up the good work!

      Delete
  2. Oi Angela,
    Os croch~es são lindos! Vc já pensou em fazer quadrinhos com eles? Ficam lindos.
    Aproveite a semana!
    Bjs

    GOSTO DISTO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja vi algumas pessoas colocam como um quadro. Algun dia talvez devo fazer isso especialmente com esses que perteceram a avo do meu esposo. Muito obrigada pela visita Betty! um bjo!

      Delete
  3. O croché é lindo!
    Estou a seguir o seu blog!

    http://mundodeariel.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada! Seguirei o seu blog tambem! Tenha uma linda semana!

      Delete
  4. Angela
    amei os paninhos de crochê da sogra.
    olhe aqui o verão esta bem preguiçoso, esta fazendo muito calor,
    eu saio de casa sò quando não posso evitar, o resto do tempo fico em casa, com o ar condicionado ligado.

    baci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Estou igual a voce por aqui porque o calor e demais!

      Delete
  5. Oi angela,
    Acho que o outono daí é o inverno daqui.
    Aproveite o final de semana!
    Bjs

    GOSTO DISTO!

    ReplyDelete
  6. Angela
    vim conhecer seu blog
    adorei os croches e os sucos
    as flores são lindas
    também cruto a natureza
    tenha uma boa noite
    bj zizi
    http://zizisantos.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada pela visita Zizi!!Uma boa semana a frente pra voce!

      Delete
  7. Angela
    These photos are so beautiful...like in a nice design magazine for country living. I grow lavender in my garden too...it smells lovely.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Kathleen, you so kind! Like you, I love lavender!!

      Delete