Saturday, August 24, 2013

Basil and other herbs! Manjericão e outras hervas!


We have lots of basil this Summer so I made so
me pesto, used it in my focaccia   and of course hanged some to dry so we can have dried basil in the Winter.
Pesto:
3 c. packed fresh basil leaves
4 cloves of garlic
3/4 c. grated Parmesan cheese
1/2 c. olive oil
1/4 c. pine nuts
1/2 c. chopped fresh parsley ( I used useds lesss than that since I don't really like the flavor of parsley)
 Combine all ingredients  in food processor or blender and process it till you have a smooth paste.
I love it with focaccia, or any other bread. I recommend everyone to plant some herbs, even planted in pots they do pretty well.



Portugues:  Temos muito manjericão esse ano. Utilizamos na focaccia e tambem fazemos um pesto pra servir com pao ou focaccia. Penduramos secar o resto porque assim vamos ter manjericão pra o inverno. E bom todo prato de pasta. Temos varias outras hervas que tambem produziu muito esse ano e estamos secando todas. O ponto e que pensamos que voce deve com certeza plantar suas hervinhas pois vale a pena.
Pra fazer o pesto:
3 xicaras bem embaladas de manjericão fresco
4  dentes de alho
3/4 de xicara de queijo Parmesao ralado
1/2 xicara de azeite de oliva
1/4 de xicara de sementes de pinhões
1/2 xicara de salsa picada ( usei menos pois nao gosto tanto assim to sabor da salsa)

Combine tudo no processador ou liquidificador e processe ate obter uma pasta cremosa. Adiciono sal antes de servir. Uso sal to mar ou sal da Himalaia pra acentuar o sabor.
Compro uma bolsinha com as sementes de pinhões como pode ver a esquerda da foto e da pra fazer pesto duas veces. E muito caro por aqui mas acredito que e bem mais barato no sul do Brasil. Os tomates tambem esse ano estao bem grandes e vamos ter muitos tambem.

Sorry for the photos. At night I can not take good photos of my camera. I have so much to learn. But the point is, plant some herbs, they worth the time. Desculpe a photo e de ma qualidade! Mas o ponto e , que voce deve plantar suas hervinhas porque vale a pena.  Como ve na foto tambem tenho muito alecrim e tomilho. Tambem tenho algumas outras hervas que nao estao na foto mas que produciram bem esse ano.

15 comments:

  1. I use the same recipe for pesto! I freeze it in ice cube trays and store the cubes in baggies. When I pop one into my spaghetti sauce during the winter, the taste brings summer right back to me! Your photos are great, by the way. (I think food is the hardest thing to photograph, and I never get the colors right. Yours are gorgeous.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Laurel! You are very kind. That is a great idea to freeze it and then use it on spaghetti sauce.

      Delete
  2. I love basil and yours looks so green. I too enjoy home made pesto and the idea of freezing it is great. Thanks for the pesto recipe and the tip.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isn't pesto one of the most delicious food ever? Thank you for your visit!

      Delete
  3. Oi Angela,
    Adoro tudo que leva manjericão. Babei de vontade!
    Tenha uma 5ª-feira maravilhosa.
    Bjs

    GOSTO DISTO!

    ReplyDelete
  4. Olá! Gosto muito de ervas e manjericão tem um perfume maravilhoso!
    Que delícia de pesto!
    Um bejim e boa semana!

    ReplyDelete
  5. Oi Angela,
    Desculpe-me estar comentando como "anônimo" mas estou usando uma máquina que não me pertence.
    Bjs e um ótimo restinho de semana para vc.

    www.gosto-disto.com

    ReplyDelete
  6. Oi Angela,
    eu qse não uso minhas próprias fotos no blog pq dá muito trabalho mesmo! eu sou muito exigente, então tiro 15 fotos e aproveito uma e esta uma eu ainda photoshopo até ficar como eu quero. Demora um tempão!
    Na segunda-feira vou me afastar do blog, pois vou terminar a minha reconstituição de mama. Torça por mim, please!
    Beijos 1000 e um ótimo final de semana.

    GOSTO DISTO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada pelo apoio Betty!! Oro por voce pra que tudo lhe saia bem com sua cirurgia. Um beijo pra voce!!

      Delete
  7. I have never tasted pesto, but a few of my work friends love it----I think I will have to buy a small jar to try. If I like it, I'm going to try to make some of my own. Thanks so much for the recipe.
    I love your blog....I visit you and my regulars every few days and I love it when you have a new post!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesto is marvelous with pasta or just with some french bread...there is a million ways to use pesto and the herbs are so good for your health.
      Thank you for your kind words Kathleen!

      Delete
  8. Oi querida!
    Espero que esteja tudo bem!
    Um bejim pra você!

    ReplyDelete
  9. Thanks for sharing your recipe! I have a lot of basil right now, but I have no idea to cook it.

    ReplyDelete